
از عرش تا فرش
نوشته جیم کالینز، ترجمه لیلی سالاری – انتشارات هورمزد
خلاصه نویسی به کوشش دکتر علی اصغر صفری فرد
آیا تا به حال از خود پرسیدهاید که چرا برخی از شرکتهای بزرگ یک دقیقه آنجا هستند و لحظهای دیگر ری فردمیروند؟ یا چرا برندهایی که چندی پیش در همه جا دیده میشدند به نظر میرسد در هوا ناپدید شدهاند؟ شرکت معظمی همانند نوکیا، سازنده تلفن همراه یا شرکت عکاسی کداک الان کجا رفتهاند؟
کتاب از عرش به فرش توضیح میدهد که چرا برخی از شرکتها از موفقیت عظیم به شکست کوبنده میرسند. نویسنده استدلال میکند که شکستِ کسبوکارهای موفق به دلیل تغییر فضای اقتصادی یا بدشانسی نیست، بلکه بهدلیل رهبران آنها است که آنها را در مسیر اشتباه هدایت میکنند و با سوءمدیریت بحرانها را تشدید مینمایند.
این کتاب بر اساس سالها تحقیق در مورد کسب و کارهای موفق و نه چندان موفق است. این کتاب پرفروشترین آثار ساخته شده برای ماندگاری و خوب تا عالی را دنبال میکند و به شما نشان میدهد که یک کسبوکار به چه نوع رهبری نیاز دارد و قطعاً باید از چه نوع رهبری اجتناب نمود.
کتاب از عرش به فرش نوشتهی جیم کالینز است که نخستین بار در سال 2009 چاپ شد. نویسنده با بررسی شرکتهای بزرگی که با شکست مواجه شده بودند، از خود پرسید: چگونه بزرگان از عرش به فرش سقوط میکنند؟ آیا حرکت به سوی افول را میتوان تشخیص داد و جلویش را گرفت؟ شرکتها چگونه میتوانند در مسیر خود باقی بمانند؟
کالینز در این اثر جذاب به این سوالات میپردازد و به رهبران تجاری این نوید را میدهد که میتوانند روند حرکت به سوی شکست را تشخیص دهند و اگر هم در حال سقوط هستند، راهی برای فرار از مهلکه پیدا کنند. پروژهی تحقیقاتی کالینز که بیش از چهار سال زمان برد، از پنج مرحلهی افول پرده برداشت. رهبران با درک این مراحل قادر خواهند بود احتمال شکست خوردن و سقوط از عرش به فرش را به شکل چشمگیری کاهش دهند. این کتاب ابزار لازم برای گذشتن از شرایط سخت و رسیدن به کامیابی را فراهم میکند، همچنین به شما نشان میدهد که حتی بزرگان نیز ممکن است سقوط کنند، اما اغلب میتوانند دوباره برخیزند.
دانلود خلاصه کتاب از عرش تا فرش

دکتر علی اصغر صفری فرد (PhD)
نویسنده، مشاور و مدرّس دورههای آموزشی توسعه مهارتهای مدیریتی
دارای سابقه تدریس در بیش از 110 دانشگاه، مرکز آموزش عالی، انستیتو، نهاد، سازمان، شرکت و موسسه آموزشی
09122137144
